A scarecrow…un épouvantail… o sperietoare de ciori…

scarecrow-ideogram-copy.jpg

When I saw “The Scarecrow”, Jerry Schatzberg‘s movie, with Al Pacino and Gene Hackman, I was 17-18 years old… I had no idea the film got a Palme d’or à Cannes in 1973… But I’ve felt this was a great movie, a movie which could taught me something, something misterious, something important, about life… More than 30 years latter I was adopting the scarecrow ideogram as my signature... I felt it was an appropiate signature for myself, an old geezer, ravaged by diabetes and depression, looking a lot older than he really is but not without some humour… Of course, it’s a lot more complicated than this, but that’s the essence of it…and the main motivation.

That’s why, since 2006, most of my paintings and drawings are signed also or exclusively with this sign (see above)

——————————————————————————————————————–

J’avais 17-18 ans quand j’ai vu “L’Épouvantail” , le film de Jerry Schatzberg, avec Al Pacino et Gene Hackman. Le fait que le film avait obtenu La Palme d’or 1973 au Festival de Cannes ne m’était pas connu mais j’ai senti que ce film-là avait quelque chose d’important, mysterieux, à m’apprendre sur la vie… 33 ans après je faisait du signe de l’épouvantail ma signature. D’un façon mystérieuse, je sentais que c’était là le symbol appropié pour moi, petit vieux, dévasté par le diabète et la depression, à l’aspect 10 ans plus vieux que l’age réel, mais qui ne manque pas un peu d’humour… Bien sur, c’est plus compliqué que ça, mais c’est cette réference filmique et cette motivation fondamentale qui a fait que, partant de l’année 2006 le signe de l’épouvantail apparaissait sur la plupart des mes oeuvres (voir plus haut).

———————————————————————————————————————-

Aveam 17-18 ani când am vazut filmul lui Jerry Schatzberg, “Sperietoarea”, cu Al Pacino si Gene Hackman. Desi habar n’aveam ca luase Palme d’or în 1973 la Cannes, am simtzit ca filmul acesta avea sa ma învetze ceva important, desi misterios si difuz, despre viatza

33 de ani mai târziu, aflat în situatzia unui batrânel usor caraghios (silly looking, din cauza ravagiilor diabetului si depresiunii nervoase, mi-am ales simbolul Sperietorii (creatzie proprie, binentzeles) ca “semnatura” a mea, pe cele mai multe din lucrarile mele de dupa 2006. Sigur, e mai complicat…dar aceasta este geneza si motivatzia esentiala a acestui simbol (pe care-l putetzi vedea reprodus ceva mai sus).

Link to the Schatzberg movie: http://tinyurl.com/2kn9bx ( this is in French) and

http://www.imdb.com/title/tt0070643/ (English)

4 responses to “A scarecrow…un épouvantail… o sperietoare de ciori…

  1. A fost un film superb, într-adevăr. Mi-l amintesc foarte bine pentru că a fost probabil ultimul film în care mi-a plăcut de Al Pacino.
    Da’ în film unul purta un fes, și altul o bască, de unde pălăria?
    🙂 Cum ar fi arătat senmul tău cu o bască ?

  2. Lecţie despre gândurile unei femei

    “Într-un triunghi, o paralelă dusă la una dintre laturi determină segmente proporţionale pe celelalte două”

    focul acesta nu este foc
    e apă
    pământul acesta nu este pământ
    e sudoare
    aerul acesta nu este aer
    e nor
    din care va izbucni un fulger
    şi ziua se va prelinge în noapte
    printre lacrimi
    şi cruci
    sperietoarea de ciori se va dezbraca încet
    de zdrenţe
    şi se va înveşmânta în pâine
    la alesul boabelor de neghină
    de galbenul grâului
    eu o să arunc pălăria de fetru
    şi voi pleca

    “Dacă A, B şi C sunt puncte situate pe un cerc, iar linia AC este diametrul cercului, atunci unghiul ABC este un unghi drept”

  3. N-am întzeles eu prea mult, dar e frumos! mersi sdi, din nou, bon courage! Cineva, acolo sus, te iubeste…

  4. Alfred, ma tem ca o basca e mai greu de schematizat convingator… Oricum, semnatura mea ideograma a rezultat din IDEEA de sperietoare pe care, tot semnând, am perfectzionat-o (ma rog, simplificat-o) pana la forma actuala… Ma bucur ca ai vazut filmul care nu e chiar pe toate drumurile…

    Trebuie sa permit comentariile fara moderatzie fiindca am avut de “moderat” un comentariu de tine si doua de mine însumi (le-am facut probabil fara login…

Leave a comment